Dato: Onsdag den 8. januar 2020 kl. 19.30.
Sted: Christian Markussen, Højbjerg
Deltagere: Mette Thomsen, Anne Pind, Christian Markussen, Fie Hofman, Linda Raufort samt Tina Østergaard. Tillige
var Georg tilstede. Sif Pedersen var fraværende.
Agenda:
1. Information fra daglig leder:
a. Status daglig stalddrift:
Georg oplyste, at ”geden” er blevet repareret
og kører nu helt perfekt.
Desuden oplyse han, at den store port i den store ridehal skal åbnes og lukkes med forsigtighed, så den kører op og ned lige så stille. Dvs. man skal have fat i snoren både på vej
op og ned, og indtil den er lukket og åbnet helt. Der har været udfordringer med dette, men som sagt er det nu blevet udbedret.
Tagrender er blevet renset.
Georg oplyste desuden, at han prøver at få harvningen klaret
om morgenen, og ellers gør han det over middag.
b. Boks-status:
Georg oplyste, at vi har alle bokse fyldt op. Og pt. har vi venteliste. Men henvend dig endelig til Georg, vores staldmester, hvis du ønsker
at blive skrevet op.
c. Status folde – Foldkontrakter:
Vi afventer snarest de tilrettede foldkontrakter fra Linda til godkendelse, hvorefter Linda lægger det på nettet.
Der
er p.t. én ledig græsfold. Henvendelse omkring leje af denne sker til Georg.
2. Opfølgning af ”to do ting” fra sidste bestyrelsesmøde:
To do: | Ansvar: | Status: | Forventes færdigt: |
Adskillelsen mellem samtlige jordfolde laves løbende. | Georg |
Georg er OBS herpå, og han får det løbende udbedret, når han har arbejdskraft nok hertil. | Det er en løbende udbedring, hvorfor punktet bliver stående. |
Folde | Georg | | Vi mangler jordfolde og sætter gang i at få hegnet færdigt
hurtigst muligt jf. også forrige referat herom. |
GDPR lovgivning | Linda | Linda arbejder med det, således
vi kan få klarlagt, hvorledes opbevaring af personfølsomme oplysninger, nøgler m.v. gøres på rette vis | Der arbejdes med det – færdiggørelsestidspunktet p.t. ukendt.
Linda fortsætter arbejdet. 8-1-20 Linda har fået udarbejdet GDPR reglerne og bestyrelsen har godkendt disse. Hun sørger for at få GDPR reglerne på nettet snarest muligt. (Punktet slettet til næste bestyrelsesmøde).
|
Oprydning på kontoret | Mette, Linda og Tina | Vi skal have fastsat en dato. | Vi
gør det efter sommerferien. Mette, Linda og Tina gør det på søndag d. 12.1.20. kl.10. (Punktet slettes til næste bestyrelsesmøde). |
Adskillige boksrammer
er tæret op i nederste ramme og skal renoveres. Der skal svejses ny bundramme på. | Georg. Christian | Christian forhører sig hos AROS. | Nok først til sommer 2020. Georg oplyste, at han har kontakt med firma, der har forslag til, hvorledes det skal gøres. AROS arbejder på det. Vi afventer svar fra AROS hvornår det kan forventes
at blive lavet. |
Vandspiltorvet – udskiftning af gummeunderlaget pga. buler. | Georg / Christian | Christian forhører
sig hos AROS | Afventer tidspunkt fra Christian. AROS oplyser, at det er på deres prioriteringsliste. Vi har nu fået måtter fra Camilla Dybdahl. Vi siger mange tak for det. Og denne måtter
er blevet lagt ind i vandspil-torvet, og det fungerer godt og det er nemt.Det blev besluttet, at opgaven er udført. (Punktet bliver slettet til næste bestyrelsesmøde). |
3. Økonomi / Budget opfølgning:
Christian oplyste, at han forventer, at vi ender i et nul.
Christian mener, at vi skal prioritere, hvad vi har af ønsker til arbejder/nye
tiltag, vi gerne vil have opfyldt. Ikke at alt kan udføres, men det er en ønskeliste.
Nødvendigt er:
Opfyld af ridehusbunde – og dette er en vigtig prioritering
Nye elevheste – og det er også en vigtig
prioritering
Vores priser og forslag til ændringer har alle bestyrelsesmedlemmer fået tilsendt forud for nærværende møde. Disse prisforslag blev gennemgået og med få ændringer blev disse godkendt af bestyrelsen.
Stigningen er en nødvendighed grundet øgede omkostninger til heste og ponyer til elevskolen. Stigningerne sker pr. 1. marts 2020.
4. Udendørsbaner:
IGEN, IGEN skal vi påpege
info omkring opsamling af klatter.
Vi har gentagne gange skrevet om opsamling af KLATTER og DET ER STADIG ET PROBLEM.
Man SKAL og som i stort SKAL samle sine klatter op, når ens hest/pony gøder –
det gælder ALLE – børn som voksne, vores faste undervisere, vores free-lance underviser m.v.
Og det gælder ALLE baner – indendørs og udendørs…
5. Personale:
Georg oplyste, at vi har fået ny personale, Ditte. Hun er hos os 5 timer hver dag. Vi byder hende velkommen til Skåde og teamet.
6. Rideskolen:
Vi har fået
3 nye elev-ponyer, som tillige skal indgå i part-ordningen. Dette sørger vores rideskoleleder for at fordele.
7. Kommende Generalforsamling – fastsættelse af dato m.v.
Indkaldelsen blev
gennemgået, herunder hvem der er på valg m.v. Datoen blev fastlagt, og det bliver onsdag den 11. marts 2020 kl. 19.00.
Tina sørger for at få ajourført indkaldelse mailet til Elisabeth.
8.
Privat undervisning:
Vi kan oplyse, at Søren Valentin kan undervise mandag, onsdag og selvfølgelig fredag, da der jo er fri undervisning fredag. Tina sørger for at få det opdateret til nettet, da han har fået
onsdag tillige. Og selvfølgelig skal der tages hensyn til hinanden, såfremt der er flere, der har undervisning de samme dage.
Weekenderne er åbne til bl.a. dressurkursus og springkursus – husk at koordinere med formanden, Mette
Thomsen.
9. Certificering:
Pt. lidt på pause, idet vi afventer det sidste, således vi kan få de 4 ekstra certifikater, jf. også sidste referat.
Vi skulle have været re-certificeret
i 2019, dog har vi fået lov fra DRF at vente til 2020.
10. Indkomne forslag:
Intet.
11. Sikkerhed:
Igen en reminder til alle:
EAR
-PLUGS – MAN MÅ IKKE GÅ OG RIDE MED EAR-PLUGS – DET ER ALT FOR FARLIGT – Og dette uagtet om det er musik eller pod-cast m.v., der lyttes til.
I sidste referat var der skrevet flg:
Det præciseres,
at man IKKE må ride med earplugs i ørerne. Det er alt for farligt, da man ikke kan orientere sig ordentlig. Det er helt okay at minde hinanden om det, når der rides rundt ; -)
12. Nyt fra distriktet / DRF.
Der er møde på Vilhelmsborg d. 3. februar 2020 i distrikt 12, hvor der bl.a. koordineres, hvor der holdes stævner i distriktet.
13. Udvalg:
Mette oplyste, at ikke afholder distriktsstævne
i 2020. Vi arrangerer udelukkende 4 klubstævner i 2020. Dette grundet, at det indtægtsmæssigt giver nogenlunde samme indtægt til klubben og for mindre arbejdsbyrde.
14. Markedsføring
/ PR:
Det kan oplyses, at vi har 2 Facebook sider – én til vores medlemmer samt én til offentligheden. Vi er desuden på Instagram – Følg gerne med…😊
15. Aktiviteter,
kurser / udvalg m.m.
Følg med i kalenderen med aktiviteter, der hænger i begge stalde.
Der bliver arrangeret rytterfest den 29. februar 2020. Tilmelding skal ske til Mette Markussen. Opslag følger
på tavlerne i staldene. Og sms Mette Markussen, hvis du gerne vil hjælpe til med diverse opgaver omkring festen.
16. Sponsor / ekstra indtægter – sponsorpriser:
Intet nyt.
17. Eventuelt:
Intet nyt.
Dato for konstituerende bestyrelsesmøde fastsættes efter generalforsamlingen.
Referent:
Tina Østergaard, Sekretær, Skåde Rideklub